Lifestyle

Kwarantanna – co zrobić, aby nie zwariować

Kwarantanna - co robić

Pierwsze dni siedzenia mogą wydać nam się nawet fajne. Możemy nieco ogarnąć zaległe sprawy, nadrobić zaległości i najzwyczajniej w świecie odpocząć. Po jakimś czasie jednak możemy zacząć zauważać, że nasze samopoczucie zaczyna być coraz gorsze, a długotrwała kwarantanna zaczyna przynosić niefajne skutki. Co robić, aby w tym ciężkim czasie nie zwariować?

Stwórz rutynę

Gdy pracuje w normalnym trybie, rytm dnia mam wyrobiony do perfekcji: wstaję przed 6:00, myję zęby, zakładam dres i idę na siłownię. Po godzinie ćwiczeń wracam do domu, gdzie biorę prysznic i na spokojnie jem śniadanie. Potem lecę do pracy a po niej – w zależności od planów – spotykam się ze znajomymi, ogarniam sprawy domowe albo piszę. Potem książka i spanko. Niestety mam wrażenie, że wszystko sypie się, gdy zaczyna się kwarantanna. Nawyk wczesnego wstawania gdzieś się zatraca, przez co cały dzień jest bardziej „rozmemłany”. Dlatego też, warto zadbać o to, aby w miarę możliwości zachowywać się tak, jak robimy to zazwyczaj. Zachowajmy swoje zwyczajowe godziny snu ogarniajmy się co rano i starajmy się wykonywać te same czynności, co zwykle.

Postaw na ruch

Na co spożytkować czas, który zazwyczaj przeznaczamy na dojazdy do pracy? Na ruch! Ruch to podstawa do zachowania równowagi nie tylko fizycznej, ale i psychicznej. Nawet jeśli zazwyczaj nie ćwiczycie, warto spróbować chociażby prostych ćwiczeń. Wybierzcie to, co jest dla Was najwygodniejsze. Ważne jest, aby przynajmniej raz dziennie trochę się poruszać. Są również osoby, które w tym czasie stosują ćwiczenia oddechowe i medytację. Jeśli macie taką potrzebę, również warto.

Zdrowo się odżywiaj

Nie, to nie jest moment na wyjedzenie zapasów czekolady, mimo że może wydawać się dogodny. Nawet ćwicząc codziennie w domu ruszamy się mniej, dlatego tym bardzie ważne jest, aby zachować zdrową, zbilansowaną dietę. Na tyle, na ile to możliwe starajmy się spożywać mniej przetworzone dania. Może warto postawić na warzywa, które możemy magazynować nieco dłużej, typu cebula czy burak? Zdrowa dieta pozwoli nam również lepiej przygotować się na walkę z ewentualnym zarażeniem. Żeby była jasność: dieta nie uchroni nas przed wirusem, ale ten jest mniej szkodliwy dla silnych ogranizmów. Sprawmy, aby nasze ciała były w możliwie najlepszej formie!

Kontaktuj się z ludźmi

Niezależnie od tego, czy jesteśmy ekstrawertykami czy nie, jesteśmy stworzeniami stadnymi i od czasu do czasu potrzebujemy kontaktu z drugim człowiekiem. Dlatego rozmawiajcie z innymi przez telefon lub online. Pozwoli Wam to pozostać w kontakcie z bliskimi i zachować równowagę.

Zastanów się, ile informacji chcesz przyjmować

Ja osobiście nie odczuwam specjalnego strachu przed epidemią, wiem jednak, że nie wszyscy czują się w obecnej sytuacji tak komfortowo. Jeśli odczuwasz paraliżujący strach przed tym, co się dzieje, ogranicz czytanie newsów na temat walki z epidemią. Raz na jakiś sprawdzenie informacji jest konieczne, aby móc stosować się do zaleceń, nie ma jednak potrzeby przesadzać. Zajmij się w tym czasie czymś przyjemnym.

Ustal jakieś cele

Zajęcie się czymś zdecydowanie pomaga utrzymać równowagę. Na pewno jest masa rzeczy, które chcielibyście zrobić w domu, a nie mieliście na nie do tej pory czasu. Wykorzystajcie ten czas i w ten sposób mniej przejmujcie się tym, co dzieje się dookoła. Jeśli nie macie pomysłu, czym się zająć, gdy trwa kwarantanna, TUTAJ znajdziecie moje inspiracje.

You Might Also Like

No Comments

    Leave a Reply